Лідери - Вчимося спілкуватися
П`ятниця, 09.12.2016, 04:51









Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, ГістьRSS














Наше опитування
Міні-чат
500
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


 Вчимося спілкуватися

ЗАНЯТТЯ 3

 

КОНФЛІКТ

Мета: ознайомити учасників із понят­тям конфлікту, формування в учнів нави­чок поведінки в конфліктній ситуації, на­вчити їх керувати конфліктними ситуаці­ями.

Обладнання: фломастери, маркери, олівці, ручки, папір А-4.

 

Вправа „Ти мені подобаєшся ти…” (20 хв.)

Тренер: Усі учасники тренінгу стають у коло. Ведучий кидає м'яча одному з учасників говорячі при цьому „Мені в тобі подобається…”, - і називаєх якусь рису. Той, хто одержав м'яч має обійти всіх.

 

Повторення правил робота в групі (5 хв.)

 

Вправа „Асоціації” (10 хв.)

Мета: формування поняття „конфлікт”.

Тренер пише на дошці слово „конфлікт”, і пропонує членам групи називати слова, які асоціюються в них із цим словом, на­приклад, боротьба, зло, агресія. Записує їх на дошці. Запитує, які слова мають пози­тивний, а які негативний заряд, познача­ючи їх – „+” або „-„.  Підсумовує.

 

Вправа „Лінія конфлікту” (20 хв.)

Мета: дізнатися про ставлення учас­ників до конфлікту.

Тренер: Уявіть лінію проведе­ну з одного кутка кімнати в протилежний. Якщо вважаєте, що конфлікт—це завжди добре, станьте на цій лінії в лівий куток чи близько нього; якщо, на вашу думку, конфлікт — це завжди погано, станьте в правий куток; якщо ж конфлікт— і те, й інше, станьте посередині або ближче до того чи того краю. Виберіть собі місце на лінії, яке покаже ваше ставлення до конф­лікту.

 

Добре___________________І те, й інше__________________Погано

 

Обговорення:

-         Хто хоче пояснити, чому він обрав саме це місце на лінії?

Тренер: Зійдіть із лінії, я хочу провести іншу. Якщо вважаєте, що вам треба вступити в конфлікт, позначте це на лінії праворуч; якщо хочете уникнути конфлікту, познач­те ліворуч; якщо вагаєтеся, поставте по­значку посередині.

 

Уникаю______________________Вагаюся_______________________________Дію

 

Обговорення:

-         Обгрунтуйте свій вибір.

Тренер: Якщо хо­чете по-іншому реагувати на конфлікт, станьте туди, де б ви хотіли бути. Дає час на перестановку.

Обговорення:

-         Який вибір вам давався найважче, а який найлегше? Чому?

-         На якому етапі вправи ви найбільш вагалися куди стати? Чому?

-         Який висновок ми можемо зробити з цієї вправи?

 

Вправа „Подарунок” (5 хв.)

Мета: зняття напруження, релаксація.

Тренер:Сядьте зручніше і зкрийте очі. Три рази глибоко вдихніть і видихніть... Ви повертаєтеся додому. Зима... Йдучи, ви милуєтеся засніженими деревами, прислухаєтесь, як рипить під ногами сніг. Та закінчується освтлена вулиця, ви повертаєте в неосвітлений провулок... І все здається вам таким знайоми і водночас незнайомим... Уважніше глянувши, ви помічаєте маленьку крамничку, якої ніколи не було на вашій вулиці. Підгодете ближче. Магазин відчинений, вас охоплює сумнів, бажання зайти... Заходьте. На вітринах у цьому маленькому, на перший погляд, магазині є все... Низький на зріст продаваць... Сивий... З довгою борідкою... Ніби герой якоїсь дитячої казки... Ви уважно та з з цікавістю розглядаєте вітрини... Незвичні предмети, які на них лежать... Продавець підгодить до вас і пропонує вам узяти річ, яка вам сподобалась, на пам'ять... Вийшовши з незвичайного магазину і оглянувшись, ви помічаєте, що ніякого магазину немає, все стало звичайним та знайомим. Гляньте, що саме ви тримаєте в руках, який подарунок ви взяли на згадку. Три рази глибоко вдихніть і видихніть... відкрийте очі. Ви заслужили подарунок який ви самі собі обрали.

Обговорення:

-         Чи хтось хоче розповісти, що саме було у нього в руках, який подарунок собі зробив?

 

Вправа „Конфліктна поведінка” (20 хв.)

Мета: познайомити та показати учас­никам тренінгу різні види конфліктної по­ведінки.

Тренер ділить групу на чотири підгрупи. Кожній запропонує на вибір картки з таким змістом:

  • Конкуренція. «Щоб я переміг, ти пови­нен програти».
  • Пристосування. «Щоб ти виграв, я по­винен програти».
  • Компроміс. «Щоб кожен із нас щось ви­грав, кожен повинен щось програти».
  • Співпраця. «Щоб я виграв, ти теж пови­нен виграти».

Пропонує кожній підгрупі обговорити підготувати та продемонструвати конфлік­тну ситуацію, в якій показується певний вид поведінки.

Обговорення:

-         Як цей вид поведінки в конфлікті впливав на ваш емоційний стан, ваші по­чуття?

-         Які причини спонукають людей оби­рати такий стиль поведінки в конфлікті?

-         Який стиль найконструктивніший для добрих взаємин?

-          

Вправа „20 бажань” (10 хв.)

Мета: дати учасникам можливість відпочити.

Тренер: Пропоную вам 20 разів за­кінчити речення, яке починається слова­ми «Я хочу...». Ви можете говорити та записувати всі бажання, які спадають на думку, не важлива їхня реалістичність або прийнятність для інших.

Обговорення вправи та заняття

Вправа «Завершення речення»

Мета: забезпечити зворотній зв'язок щодо основних моментів вивченого мате­ріалу.

Тренер демонструє учасникам записані 4—5 незавершених речень, наприклад:

—Я дізнався, що...

—Мене здивувало, що ...

—Мені сподобалося, що...

—Можливо, було б краще, якби...

Пропонує кожному учаснику записати свої відповіді та здати тренеру. Якщо доз­воляє регламент тренінгу, корисно, щоб кожний учасник повідомив свої записи групі.

ЗАНЯТТЯ 4

ШЛЯХ ДО УСПІХУ

Мета: закріплення знань, отриманих на заняттях.

Обладнання : фломастери, маркери, сгікери, олівці, 2 ватмани, ручки, папір А-4.

Вправа „Настрій” (5 хв.)

Мета: створення позитивного емоцій­ного стану.

Тренер: Сьогодні в нас останнє занят­тя. І тому я хочу, щоб кожен із вас розповів про свій настрій, про те, як він змінювався (чи змінився) протягом роботи групи.

(Учасники висловлюються, з яким на­строєм вони прийшли на заняття.)

 

Тест „Коефіцієнт товариськості” (15 хв.)

 

Тренер: А зараз кожному з вас я роздам тест „ Коефіцієнт товариськості". Вам слід відповісти на запитання „так", „інколи" або „ні". У вас на це є 5 хв. ( Діти опрацьовують тест )

 

Тест „ Коефіцієнт товариськості”

1. Ти хвилюєшся, коли на тебе очікує будь-яка зустріч ( з друзями, родичами)?

2. Чи відкладаєш візити до лікаря на останній момент?

3. Чи викликає в тебе незадоволення або роздратування доручення виступити з доповіддю або з повідомленням на уроці, на класній годині чи зборах?

4. Тебе просять занести доручення в іншу, зовсім не знайому школу. Ти підеш туди?

5. Чи ділишся ти своїми переживаннями з рідними, друзями або знайомими?

6. Чи дратує тебе, коли незнайома людина на вулиці звертається з дзмланням ( показати дорогу, повідомити час)?

7. Чи вважаєш ти, що побутує проблема „батьки і діти" і чи людям різних поколінь важко зрозуміти один одного?

8. Чи посоромишся ти нагадати товаришу (подрузі), що він (вона) забув (забула) повернути тобі три гривні, що їх давно позичав (ла) у тебе?

9. У буфеті чи їдальні тобі подали недоброякісну страву. Ти промовчиш і сердито відсунеш тарілку?

10. Чи неприємно тобі, якщо, скажімо, у гостях незнайома людина чіпляється до тебе з розмовами?

11. Тобі не до вподоби будь-які черги ( у магазині, бібліотеці, касі кінотеатру). Чи відмовишся ти у зв'язку з цим переглянути новий фільм?

12. Чи боїшся ти брати участь у розв'язанні конфліктної ситуації у класі?

13. Чи погоджуєшся ти з будь-якою оцінкою популярної музики, фільмів, книг, яка не збігається з твоєю думкою?

14. Ти не будеш втручатися у суперечку, з'ясування якихось питань, навіть якщо знаєш правильне розв'язання?

15. Тобі легше висловити свою думку, погляд у письмовій формі?

16. Чи викликає у тебе прикрість будь-яке прохання допомогти розібратися у навчальному матеріалі?

 

Вправа „Твоє життя” (15 хв.)

Мета: дати учасникам можливість відпочити.

Тренер:Кожен учасник має намалювати щось таке, що символізуватиме учасника в ди­тинстві й зараз; коротко записати (або сим­волічно намалювати), чим би міг допомог­ти тій маленькій дитині учасник із позиції сьогоднішнього досвіду й, навпаки, що мог­ла б порадити та дитина дорослому учас­нику сьогодні. (Після вправи учасники діляться своїми відкриттями.)

 

Вправа „Піраміда почуттів” (15 хв.)

Мета: висловлюють   свою   думку,   що   вони   нового   дізналися; відпрацювання навичок рефлексії.

Тренер: Кожен з учасників виходить на середину кімнати, простягає руку вперед зі словами: „На протязі наших зустрічів я дізнався... ( я відкрив для себе, відчув, зрозумів)”. Наступний учасник накладає свою долоню на долоню попереднього. Таким чином „вибудовується” піраміда почуттів.

Притча про цвяхи (10 хв.)

Жив собі хлопчик із жахливим характе­ром. Якось батько дав йому мішок цвяхів і звелів по одному забивати їх у паркан що­разу, коли хлопчик втрачає терпець і з ки­мось свариться. У перший день він забив 37 цвяхів. Згодом навчився контролювати себе, і кількість цвяхів щодня зменшувалася. Хлопчик зрозумів, що легше опановувати свої емоції, ніж забивати цвяхи.

Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав про це.

Тоді батько звелів синові витягати з пар­кана по одному цвяху в ті дні, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не по­свариться.

Минав час, і згодом син зміг похвали­тися батькові, що у паркані не залишилося жодного цвяха. Батько відповів: „Ти доб­ре поводишся, але подивися, скільки дірок залишилося... Паркан уже ніколи не буде таким, як колись”.

Висновок: Якщо ви з кимось сваритеся й говорите щось неприємне, то залишаєте після себе такі ж рани, як ці дірки від цвяхів. І рани залишаються, незважаючи на те, скільки разів ви потім вибачитеся. Словесні рани заподіюють такий же біль, як і фізичні.

Не залишайте на своєму шляху таких дірок! Не забивайте цвяхів ворожнечі, не­розуміння, жорстокості в душі людей! Будьте толерантними!

Вправа „Жива анкета” (10 хв.)

Мета; підвести підсумки роботи.

Тренер: Учасники по колу дають відповіді на три запитання анкети.

1. Що в тренінгу тобі найбільше сподо­балося?

2. Що нового ти дізнався (-лася) про себе чи про інших?

3. З яким настроєм ти завершуєш за­няття?

Вправа „Мої очікування” (10 хв.)

Тренер: А зараз я попрошу всіх підійти донашого дерева знайти саоє „яблучко” і подивитися чи справдилися ваші очікування які ви писали на першому занятті, якщо так то ваше „яблучко” доспіло і впало на землю, а якщо – ні, то воно залишається далі достигати на дереві.

Тренер на прощання дарує кожному учаснику пам'ятку „Для успішного спілкування потрібно.”

Для успішного спілкування потрібно

1. Виявляти щирий інтерес до інших. Бути радником, вивчаючи індивідуальні особливості людей завжди і всюди. Намагайся зрозуміти людей, подивитися на світ їхніми очима. Бути уважним до людей.

2. Не принижувати самооцінку іншого. Пам'ятати, що піклування про самооцінку іншого – найкращій спосіб піклування про власну!

3. Не звинувачувати, не критикувати, не спробувавши зрозуміти іншу людину.

4. Не хвалитися, не демонструвати байдужість до когось, а навпаки, дати їй змогу відчути перевагу над вами, виявляти в комусь гарні риси характеру, хвалити людину.

5. Бути уважним слухачем. Заохочувати інших розповідати про себе, вести розмову довкола інтересів співрозмовника.

6.  Посміхатися.

 Читати далі...

Лідери © 2016







Пошук
 
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
 
Архів записів
 
Друзі сайту
liderona.ucoz.ru
aiki-tiger.at.ua
 
Кошик
Ваша корзина пуста
 
Безкоштовний хостинг uCoz